Syyskokouksen kuulumisia ja päätöksiä

Korson Sosialidemokraattisen Työväenyhdistyksen sääntömääräinen syyskokous pidettiin torstaina 22.11.2018 kello 18.00 Lumossa. Ennen kokouksen alkua Sirkka-Liisa Kähärä ja Pentti Puoskari kertoivat näkemyksiään ajankohtaisiin poliittisiin kysymyksiin. Esille keskustelussa tulivat Koillis-Vantaan asiat ja niistä erityisesti terveydenhoito ja koulutus, sekä rakennushankkeet.

Syyskokouksen päätöksiä

Kokouksessa hyväksyttiin vuoden 2019 toimintasuunnitelma ja talousarvio. Ensi vuotta hallitsee eduskunta- ja EU-vaalit, mutta myös maakuntavaaleihin on syytä varautua. Toimintasuunnitelma sisälsi suuren joukon tapahtumia johon toivotaan mahdollisimman monen osallistuvan eri tavoilla.

Yhdistyksen puheenjohtajana jatkaa Timo Jelekäinen ja varapuheenjohtajana Markku Juntunen. Johtokuntaan valittiin Visa Tammi, Päivi Viljasalo, Toivo Pennanen ja Pekka Kainulainen. Varajäseniksi valittiin Paula Leppäkoski, Taina Ala-Nikkola ja Jaana Merilahti.

Uudenmaan Demarinaisten piirikokousedustajiksi vuodelle 2019 valittiin Sanna Huuskonen, Taina Ala-Nikkola ja Päivi Viljasalo.

Itsenäisyyspäivän juhla 6.12

Kokouksessa todettiin, että kaikille avoin Itsenäisyyspäivän juhla pidetään torstaina 6.12 kello 14.00 Lumossa. Kutsu juhlaan löytyy tästä osoitteesta: https://korsondemarit.sdp.fi/2018/11/20/itsenaisyyspaiva/

Juhlassa tervehdyssanat lausuu Pentti Puoskari, Vantaan kaupungin tervehdyksen tuo Antti Lindtman ja juhlapuheen pitää SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne. Juhlassa esiintyvät Riihimäen Työväenyhdistyksen Soittokunta ja NaisSound -kuoro, sekä Korson eläkkeensaajien kuoro. Juhlan järjestää Koillis-Vantaan demarit (Korso, Koivukylä, Rekola).

Seurakuntavaalien tuloksia

Korson seurakunnassa valittiin yhdistyksemme ehdokkaista Anneli Koskinen kirkkovaltuustoon ja seurakuntaneuvostoon. Visa Tammi valittiin seurakuntaneuvostoon, kirkkovaltuustoon hän jäi varapaikalle. Muut ehdokkaamme Juha LahdensuuJyrki RiikonenToivo Pennanen ja Kalevi Repo jäivät varapaikoille. Tarkemmat tulokset molemmista vaaleista löytyvät osoitteesta: http://www.vantaanseurakunnat.fi/vaalit/tulokset/-/turnout/show/000564?fbclid=IwAR2jMBCqvt9kkB3n7bXQ2o4GE2HrDg9U8npvzbVYjQgE7fYZWxt2bq7s9oU

Yhdistyksen toimintaa voi seurata Facebook-sivujen kautta. Ne löytyvät kirjoittamalla hakukohtaan: Korson Demarit. Linkki sivuille on: https://m.facebook.com/korsondemarit/