Vuoden 2018 tapahtumia ja kuvia

Yhdistyksen vuoden 2018 toiminta oli varsin vilkas ja siihen voi tutustua tämän koosteen avulla. Useat vuoden tapahtumista on järjestetty yhteistyössä Koillis-Vantaan demariyhdistysten kanssa.

Vuoden alussa avasimme uudistetut kotisivumme. Sivuilla kerromme toiminnastamme ja ajankohtaisista asioista. Tähän koosteeseen on poimittu tärkeimpiä tapahtumia sivujemme Ajankohtaista -osiosta. Tiedotuskanavana on toiminut myös yhdistyksen Facebook-sivut osoitteessa: https://m.facebook.com/korsondemarit/

Taina Ala-Nikkola aloitti Vantaan demareiden puheenjohtajana

Korsolainen filosofian tohtori, HUS:n psykiatrian johtava ylihoitaja Taina Ala-Nikkola valittiin Vantaan demareiden uudeksi puheenjohtajaksi vuosille 2018-2019. Lue lisää >>>

Alkuvuoden kolme kokousta

Korson Sosialidemokraattinen Työväenyhdistys ry järjesti helmi-maaliskuussa kolme jäsenkokousta.

Helmikuun jäsenkokous 21.2
Helmikuun jäsenkokous pidettiin 21.2.2018 Maauunintien 25 kerhohuoneella.
Kokouksessa asetettiin Korson Sosialidemokraattisen Työväenyhdistyksen ehdokkaat eduskuntavaaleihin 2019. Yhdistyksen ehdokkaiksi asetettiin Pentti Puoskari ja Markku JuntunenLue lisää >>>

Piirin jäsenäänestyksessä  Pentti Puoskari tuli valituksi kansanedustajaehdokkaaksi.

Kunnallispolitiikkaa ja maakuntavaaleja – Jäsenkokous 6.3
Maaliskuun kokouksen yhteydessä 6.3 keskusteltiin kunnallispolitiikasta ja muista ajankohtaisista poliittisista kysymyksistä yhdessä Vantaan uuden kaupunginjohtajan Ritva Viljasen ja yhdistyksen luottamustehtävissä toimivien kanssa. Keskustelua herätti mm. maakuntauudistus ja sote.

Kevätkokous 27.3. 2018
Korson Sosialidemokraattisen Työväenyhdistyksen kevätkokous pidettiin 27.3.2018 Ruusupaviljongissa. Kokouksessa käsiteltiin sääntömääräiset asiat, asetettiin maakuntavaaliehdokkaat ja keskusteltiin yhteistyöstä Koivukylän ja Rekolan yhdistysten kanssa. Ehdokkaaksi maakuntavaaleihin asetettiin Pentti Puoskari. Lue lisää >>>

Kysely maalaismarkkinoilla innosti keskustelemaan

Korson maalaismarkkinoilla 25.3 kyseltiin asukkailta ajankohtaisista asioista. Kysely toteutettiin pääosin siten, että poliittiset päättäjät haastattelivat vastaajia. Tähän suhtauduttiin myönteisesti ja tuntui, että muutenkin markkinoilla oli hyvä ilmapiiri. Lue lisää >>>

Korson kyläpäivillä viihdyttiin

Korson kyläpäivää vietettiin 12.5 mukavissa tunnelmissa ja väkeä oli runsaasti liikkeellä. Korso-Seuran johdolla alueen eri toimijat järjestivät mukavan päivän kaikille korsolaisille. Katso kuvia päiviltä >>>

Korson Sosialidemokraattinen Työväenyhdistys osallistui Korson kyläpäivään esittelemällä Korson Työväenyhdistyksen historiaa. Historiaan perehdyttiin yhdistyksen omalla teltalla Visa Tammen johdolla.  Päivän ohjelma >>>

PerhePiknikillä riitti tekemistä koko perheelle

Koillis-Vantaan Demarit järjestivät ensimmäistä kertaa PerhePiknik-tapahtuman Myllykoskenpuiston nurmialueella Havukoskella. Lauantaina 26.5 järjestetyn tapahtuman ohjelmassa oli mm. kasvomaalausta, keppihevosrata, poniratsastusta, mäkiautoilua, ongintaa, Frisbeekiekkoa jne. Lavalla esiintyi Jytäjyrsijät-duo ja halukkaat voivat tutustua myös alpakoihin. Tarjolla oli lettuja, grillimakkaraa, kahvia ja mehua, Tapahtuma oli suunnattu vantaalaisille lapsiperheille veloituksetta. Uutinen tapahtumista ja kuvia > > >

Politiikan viikon sato oli runsas

Politiikan viikko järjestettiin tänä vuonna kuudennen kerran. Tällä kertaa viikon järjestelyt hoidettiin yhdessä Koillis-Vantaan demareiden kanssa. Tapahtumat sijoittuvat jälleen pääasiasiassa Koivukylän kirjaston vieressä olevalle Kirnun aukiolle, mutta torstaina oltiin Korsossa Metsolantorilla. Tiistai-iltana käytiin Rekolan Työväentalolla laulamassa työväenlauluja. Viikon ohjelmaan voi tutustua tästä > > >
Yhteenveto viikon tapahtumista valokuvineen on luettavissa tästä >>>

Aurinkoinen syyspäivä Korson Maalaismarkkinoilla

Korson Maalaismarkkinoilla oli jälleen tavattavissa lukuisa joukko SDP:n luottamushenkilöitä ja keskustelua riitti monista asioista. Kaunis syksyinen sää suosi markkinoita lähes koko päivän, joten iltapäivän sadekuuro ei enää haitannut markkinoiden mukavaa tunnelmaa. Kuvia maalaismarkkinoilta >>>>

Korson seurakunnan vaalitulokset selvillä

Korson seurakunnassa valittiin yhdistyksemme ehdokkaista Anneli Koskinen kirkkovaltuustoon ja seurakuntaneuvostoon. Visa Tammi valittiin seurakuntaneuvostoon, kirkkovaltuustoon hän jäi varapaikalle. Muut ehdokkaamme Juha LahdensuuJyrki RiikonenToivo Pennanen ja Kalevi Repo jäivät varapaikoille. Ehdokkaidemme vaaliesite >>>
Seurakuntavaaleissa Korson seurakunnassa äänestäjiä oli 1272. Korson äänestysprosentti oli 9,3. Tarkemmat tulokset molemmista vaaleista löytyvät tästä >>>

Syyskokouksen kuulumisia ja päätöksiä

Korson Sosialidemokraattisen Työväenyhdistyksen sääntömääräinen syyskokous pidettiin 22.11.2018 Lumossa. Ennen kokouksen alkua Sirkka-Liisa Kähärä ja Pentti Puoskari kertoivat näkemyksiään poliittisista kysymyksistä.
Syyskokouksen päätöksistä voi lukea lisää > > >

Puhutaan politiikkaa – tapahtuma

Puhutaan politiikkaa –tapahtuma järjestetiin 15.12 Metsolantorilla. Lue lisää >>>

Itsenäisyyspäivän juhlaa vietettiin perinteisesti