Politiikan viikon päävieraana oli pääministeri Antti Rinne – Vilkasta keskustelua politiikasta

Politiikan viikko järjestettiin tänä vuonna seitsemännen kerran. Viikon järjestelyt hoidettiin jälleen yhdessä Koillis-Vantaan demareiden kanssa. Tapahtumat sijoittuivat Koivukylän kirjaston vieressä olevalle Koivutorille, Kirnun aukiolle. Torilla kahviteltiin ja keskusteltiin demaripoliitikkojen kanssa. Tiistaina vieraana oli pääministeri Antti Rinne.

Sirkka-Liisa ”Siku” Kähärä avasi 2.9 Politiikan viikon. SDP:n valtuustoryhmän puheenjohtajana hän käytti hyvän puheenvuoron Vantaan kunnallispoliittisesta tilanteesta. Yleisö myös kyseli varsin vilkkaasti eri asioista. Uimahallin suunnittelu etenee ja sitä on käsitellyt jo useampi lautakunta. Terveydenhoitoon liittyvistä ongelmista ollaan tietoisia kaupungin eri elimissä ja niihin etsitään ratkaisuja samalla kun soten valmistelu on käynnistynyt uuden hallituksen toimesta kuntien kanssa yhteistyössä.

Pääministeri Antti Rinne sai tiistaina 3.9 lämpimän vastaanoton saapuessaan tapaamaan Koillis-Vantaan asukkaita. Puheenvuoronsa jälkeen hänellä riitti aikaa keskustella paikalla olijoiden kanssa myös henkilökohtaisesti. Antti Rinne on tuttu vieras viikolla, mutta vielä tutummat paikalla olijoille olivat Eduskuntaryhmän pj Antti Lindtman ja SDP:n valtuustoryhmän puheenjohtaja Sirkka-Liisa Kähärä, jotka molemmat käyttivät omat puheenvuoronsa.
Seura-lehti haastatteli tilaisuudessa Antti Rinnettä ja lyhyt haastattelu on luettavissa tästä linkistä.

Keskiviikkona 4.9 Politiikan viikon vieraina olivat Liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtaja, kansanedustaja Suna Kymäläinen ja JHL:n edustajiston puheenjohtaja Sirkka-Liisa Kähärä.
Sunan kanssa keskusteltiin mm. Postin tilanteesta, liikenne- ja viestintäasioista ja Sikun kanssa julkisen puolen pienipalkkaisia naisia kurittavasta kikystä ja tulevista palkkaneuvotteluista.

Kiitokset kaikille alustajille, tilaisuuksiin osallistujille ja yhdistysten talkoolaisille.

Viikon päätti perjantaina järjestetty Koivukylän Vallaton yö jolloin Demariteltalla oli tavattavissa kansanedustaja Kimmo Kiljunen.