Pentti Puoskari ja Markku Juntunen ehdolle eduskuntaan

Korson Sosialidemokraattinen Työväenyhdistys asetti kokouksessaan helmikuussa Pentti Puoskarin ja Markku Juntusen kansanedustajaehdokkaiksi vuoden 2019 eduskuntavaaleihin.

Pentti Puoskari liittyi SDP:n jäseneksi nuoriso- ja opiskelijatyön kautta 44 vuotta sitten ja toimi sen jälkeen pari vuosikymmentä puolueen yhdistystyössä sekä politiikan valmisteluryhmissä ja asiantuntijatehtävissä.
Ehdokkaana Pentti oli ensimmäisen kerran Korson kahden muun demarin kanssa vuoden 1999 eduskuntavaaleissa saaden lähes 1700 ääntä. Vuodesta 2000 vuoteen 2012 hän toimi kaupunginvaltuustossa, kolme vuotta myös 1. varapuheenjohtajana, ja oli yhdistyksemme ehdokkaana eri vaaleissa.Seuraavat neljä vuotta olivat Pentin sapattikausi luottamustehtävistä, jolloin hän muun muassa kirjoitti Itä-Suomen yliopistoon 1960-luvun suuren muuton ajan hallituspolitiikasta toisen väitöskirjansa. Kevään 2017 kuntavaaleissa hän oli kuitenkin taas ehdokkaamme ja on nyt varavaltuutettu, kaupunginhallituksen jäsen ja valmis panemaan osaamisensa ja kokemuksensa likoon ensi kevään muutosvaaleissa.

Markku Juntunen on 38-vuotias kahden lapsen isä, käräjäoikeuden lautamies, Nikinmäen vaalilautakunnan varapuheenjohtaja, valtakunnallinen pääluottamusmies, Ay-aktiivi ja JHL:n hallituksen varajäsen. Juntunen on aina ollut yhteisössään tekijä ja vaikuttaja. Hän on kokenut neuvottelija, joka osaa asettaa itsensä toisten asemaan.
Ennen Korson työväenyhdistykseen siirtymistään, Markku on toiminut Siltamäki-Suutarilan demokraattien taloudenhoitajana ja Kuljetusalan demareiden johtokunnassa. Hän oli 2017 kunnallisvaaleissa ehdolla Vantaan kaupungin valtuustoon ja on nyt ensimmäistä kertaa ehdolla eduskuntavaaleissa.

Toivotamme ehdokkaille mitä parhainta menestystä vaaleissa ja tuemme heidän ehdokkuuttaan.