Pentti Puoskari ehdolle maakuntavaaleihin

Korson Sosialidemokraattinen Työväenyhdistys asetti kevätkokouksessaan 27.3 Pentti Puoskarin ehdokkaaksi maakuntavaaleihin.
Filosofian tohtori, valtiotieteen tohtori, Pentti Puoskari on pitkän linjan talousmies, joka kuntavaalien jälkeen tuli valituksi Vantaan kaupunginhallitukseen. Hän on hyvä ja tarpeellinen lisälenkki puolueen ja Vantaan ehdokaskirjoon.

Pentti Puoskari toteaa tilanteesta seuraavasti: ”Toivottavasti hallitus joutuu luopumaan sote-palvelujen järjestämismallistaan, joka pahimmillaan johtaisi kaaokseen palveluissa ja jota vastustaa jo nyt liki puolet eduskunnasta ja kansalaisten selkeä enemmistö, kuten tuore mielipidetutkimus osoittaa. Mikäli päädytään korjaaman mallin valuviat, maakuntavaaleja ei välttämättä edes tule tai ratkaisu niistä siirtyy ensi vuoteen. Meidän tulee kuitenkin olla vaalivalmiudessa, jos hallitus saa lakinsa säädetyksi. Tällöin ratkaistaan paljolti maakuntavaltuustojen ensimmäisellä kaudella, onko enää jatkossa koko kansan turvaverkkoa lähellämme vai tarjotaanko sosiaali- ja perusterveydenhuolto yksityisiltä luukuilta kohoavia maksuja vastaan. Siksi myös Uudenmaan maakuntavaltuustoon tarvitaan demareilta ehdolle vahva joukkue”.